IT 3 Sem.
Pierwsze forum tech. gier sieciowych
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum IT 3 Sem. Strona Główna
->
At school
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum IT
----------------
At school
After school
Hydepark
----------------
FFA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Wojtek
Wysłany: Śro 13:34, 08 Lis 2006
Temat postu:
Dzieki Johnny
Shadi
Wysłany: Śro 13:27, 08 Lis 2006
Temat postu: Notka z sys
Poziomy wykonywania kodu
Poziom 0 kernel – programy chronione sa przez architekture procesora, chroni przed wzajemnym nadpisywaniem się plikow. Skladniki p.0 mogą wykonywac wszystkie uprzywilejowane operacje – bezp. Odwolywanie się do sprzetu. Skladniki p.0 maja dostep do wszystkiego w systemie. Jeżeli program wykonywany na p.0 ulegnie awarii to może uszkodzic caly system.
Poziom 3 – procesor nie chroni kodu programu przed zapisem. Chroni je system operacyjny i menager urzadzen wirtualnych. Proces p.3 nie może bezp. Odwolywac się do sprzetu. Musi w tym celu komunikowac się z poziomem 0
Sprzet -> sterowniki -> funkcje sys. Operacyjnego -> programy
Maszyny wirtualne vm – programy pracuja na maszynach wirtualnych. Jest srodowiskiem utworzonym przez sys. Oper. I procesor . symuluje w pelni zasoby komputera. Vm będzie widziana przez program jako pelny komputer czyli będzie posiadala pelny dostep do urzadzen. System oper. Kontroluje programy oraz sprzet oraz okresla które zasoby ma do dyspozycji każdy program. Vm pracuja na poziomie 3. system window posiada jedna maszyne wirrtualna i zawiera
1) podstawowe komponenty systemowe (kernel, user, gdi)
2) przestrzen adresowa wspoldzielona przez 16bitowe programy windows
3) oddzielna przestrzen adresowwa dla kazdego 32bitowego programu windows
4) poszczegolne funkcje sa zawarte w bibliotekach DLL (kernel32.dll obslugoje glowne funkcje sysy. Oper. (wejscie wyjsice ladowanie plikow wykonywanie itp.), user.dll (in-out, klawiatura mysz ster. Dzwieku timer porty komunikacyjne, interfejs uzytkownika – tworzenie przesuwanie ikon okien itd., gdi32.dll zarzadza grafika i drukowaniem – wyswietlanie i gaszenie punktow , rysowanie lini, figur rysowanie na ekranie i ‘rysowanie na drukarce’, ole32.dll jest sys zarzadzania obiektami: wspoldziel danych, dzielenie dokumentow, manipolacja na obiektach
[wersja do poprawek
]
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin